dijous, 12 d’abril del 2012

Setmana Santa a Paris


Feia temps que tenia a Paris pendent de conèixer-la, i per fi he estat. M'ha meravellat, i a mes tenia la semblança de l'esclat de la primavera. Amb els primers brots de fulles, els 'prunus' florits i les barreges de les flors d'hivern amb les de la nova estació.





I com un turista mes he fet les 'tours' típiques. Però el que mes m'agrada quan visito una ciutat es seguir es vestigis del romànic i el gòtic. I a Paris m'ho he passat dallò mes be. Vaig sacrificar la visita a algunes esglésies mes petites, però segur que no caient d'encant.

Notre Dame es majestuosa, no podia fer un altre cosa quan era dins d'imaginar-me que sentiria una persona de la edat mitjana. Per fer aquesta recreació primer ens em de situar en una societat sense les edificacions altes, sense l'esclat de soroll d'avui en dia...... I es llavors quan Notre Dame t'envolta per complert i et deixa encisat. A mes era dijous sant amb la sort de presenciar l'homilia de la tarde i l'orgue va sonar.......Va ser massa.

Saint Denis per mi la millor. A mes ser dins, no m'ho podia ni creure, encara recordo quan l'estudiava. Es el bressol del gòtic, de fet a Notre Dame es copien els seus avanços arquitectonics.




I també m'agradaria mencionar a Saint Germain des Pres, Saint Severin, Le Saint Chapelle, Saint Julien.....moltes








Desprès de tanta Edat Mitjana a veure....també havien mes indrets emblemàtics i igualment espectaculars.

Louvre vist des de el museu d'Orsay
Tour Eiffel
Montmartre
Montmartre amb el campanar del Sacre Cour
Montmartre
Museu d'Orsay  des de el batobus al Sena
Museu del Louvre

I com no, els carrers amb els seus olors, colors i les botiguetes. 







 I desprès esta la botiga de cintes on gaire be embogeixo.




Però per sobre de tot Paris es Paris i t'encisa des de el primer moment.

9 comentaris:

  1. Nos ha gustado muchisimo.

    ResponElimina
  2. Ahora te ha quedado mucho mejor.

    ResponElimina
  3. FVA Como puedes ver ahora me identifico para decirte que las faltas son del que las lee.

    Hoy te dire que sigo queriendote.

    ResponElimina
  4. Qué lindas fotos Eugenia! París es una de mis debilidades:)
    Saludos!
    Elisa, en Rosario, Argentina

    ResponElimina